Jaarverslag 2018

Na een aanvankelijk goede start van de beleef en doe winkel zorgden de wegwerkzaamheden  voor veel problemen en voor de deur en weinig bezoekers achter de deur. Het gros van de inkomsten ging op aan huur, waardoor in de loop van het jaar besloten moest worden om de locatie te gaan sluiten en op zoek te gaan naar een andere plek waar we educatie en cultuur goed kunnen invullen. In het vierde kwartaal werd besloten om de overstap naar Maastricht te maken. Het groepsbezoek was in de eerste jaarhelft op peil, maar daarna ging het bergaf.

We hebben met onze leerkoffers diverse scholen kunnen bezoeken. Er zijn diverse  workshops Djembee gehouden, zowel in Eijsden als op locatie.

Op verzoek van de Gemeente hebben we wederom deelgenomen aan de Koningsspelen in Eijsden Margraten. Alle deelnemende kinderen hebben een mooi werkstuk kunnen maken.

Voor de  workshops Beeldhouwen in 2018 is gekozen voor een mooie plek in het centrum van St. Geertruid,. De locatie van het voormalig hotel ’t Vlinderhöfke is een prima locatie dat in de zomer door veel wandelaars en fietsers wordt aangedaan. In de tuin werd een gezellige Afrikaanse sfeer gecreëerd. Een deel van de tuin is ingericht als beeldentuin en dient als expositieruimte tijdens de workshops. Deze activiteit is  gratis toegankelijk voor passanten, die dagelijks te voet per auto of op de fiets voorbijkomen. De talrijke deelnemers aan de workshops waren enthousiast  over de locatie en inhoud van het gebeuren.

In de kloostertuin van Wittem was het hele jaar een tentoonstelling van ongeveer 60 Afrikaanse beelden ingericht. Talrijke bezoekers hebben deze tuin en dus de tentoonstelling weten te vinden. Wij waarden de gastvrijheid van het klooster in hoge mate en genieten ook van de monumentale tuin. Gelukkig waren er ook bezoekers die onze beelden zo danig waardeerden dat ze tot aanschaf overgingen.

In 2018 hebben we aan verschillende kunstmarkten deelgenomen. Zo waren we te vinden in Heerlen, Gulpen, Wittem en Aken